Artikel dicopy paste apa yang harus dilakukan

Artikel dicopy paste apa yang harus dilakukan : Menjadi seorang blogger perkara yang paling dibenci dan paling tidak disukai adalah artikel dicuri. Dan menjadi seorang blogger yang paling tidak bertanggungjawab adalah ” copy & paste ” artikel orang.

Bayangkan seorang blogger harus mengerah otak untuk mencari idea menulis satu artikel yang kadang-kadang mengambil masa 1 atau 2 jam hingga ada yang menulis sesuatu artikel berkualiti mengambil masa seminggu untuk menyiapkannya tetapi ada orang yang mencuri dengan copy paste yang tidak sampai 1 minit.

Artikel dicopy paste apa yang harus dilakukan

Tidakkah perbuatan copy paste tersebut telah mengakibatkan penulis asal berasa kecewa dan sebagainya?

Oleh itu pada kali ini saya akan berkongsikan perkara yang harus dilakukan sekiranya artikel dicopy paste.

Apa efek sekiranya artikel blog dicopy paste

Berikut merupakan efek-efek yang ada sekiranya artikel blog anda dicopy paste.

Pertama sekali efek yang paling besar adalah menyebabkan penulis artikel asal merasakan kerugian masanya menulis artikel.

Selain daripada itu juga aktiviti copy paste akan menyebabkan artikel yang ditulis tadi menjadi buruk di pandangan mesin pencari google disebabkan mesin tersebut menjumpai artikel yang sama terlalu banyak. – Sumber Riswan

Cara report blog yang copy paste artikel

Kalau blog anda selalu sangat dicopy anda boleh report ke google dmca. Berikut merupakan langkah yang perlu anda ikuti untuk membuat laporan kepada google.

1. Langkah pertama adalah : Pergi ke Copyright Removal

2. Pastikan anda login semua dan seterusnya anda haruslah mengisi form atau tempat kosong yang telah disediakan.


Cara report blog copy paste

Isikan semua perkara diatas dahulu sebelum anda isi form ” Your copyright Work “

Diform tersebut anda isilah apa yang minta contoh dia “Identify and describe the copyrighted work:” jadinya anda huraikan bahawa ” Saya ternampak artikel saya bla3 telah di copy paste ” pastikan anda letakkan ayat-ayat yang telah dicopy paste.

Setelah itu, diform kedua anda letakkan link artikel anda. Pastikan artikel tersebut adalah artikel yang telah dicuri bukannya artikel lain.

Untuk form ketiga letakkan link yang mencuri artikel anda tersebut.

Itulah sedikit sebanyak cara yang perlu anda lakukan sekiranya artikel anda dicuri oleh orang lain. Pastikan anda selalu buat perkara ini sekiranya anda mendapati blog anda sedang dicopy paste bagi memberi pelajaran kepada orang yang suka mencuri artikel orang lain.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *